פייסבוק רוצים להציג את התוכן שמותאם בצורה הכי טובה למשתמשים שלו. התוכן צריך לגרום להנות ולהמשיך להישאר על המסך. למרות זאת, ההשקעה בפרסום אורגני לאט לאט יורדת וכל העסקים משתמשים ברמה כזאת או אחרת של שיווק בפייסבוק. כתוצאה מכך, פייסבוק הופכת לפחות ידידותית לעסקים קטנים עם תקציב פרסום נמוך בדיוק כמו לעסקים גדולים.
המציאות בפייסבוק קשה. הפוסטים בעמוד העסקי לפעמים נחשפים למעט אנשים גם אם הם כבר אוהבים את הדף. הימים בהם הפוסטים הגיעו לכל האנשים או לרוב האנשים שעוקבים אחרי הדף חלפו להם, והיום יש מלחמה על השיווק הממומן. למרות זאת, הצלחנו להביא לכם כמה טיפים שיעזרו לכם לקדם את הפוסטים שלכם ליותר אנשים באמצעות שאלות שאתם צריכים לשאול את עצמכם לפני שאתם מפרסמים את הפוסטים.
האם הפוסט מצחיק או מרגש?
פוסטים מצחיקים או מרגשים מעוררים תגובות של גולשים ובכך מגיעים לקהל רחב. העבירו את המסר שלכם באמצעות חוכמה, הומור וכן, גם באמצעות עוררות רגשות שליליים לפעמים כמו זעם או עצב. בפייסבוק מה שמרגש, מוכר.
תוכנית מסודרת לפרסום פוסטים
צריכה להיות תוכנית מסודת לפרסום פוסטים. תרשמו את התוכנית הזאת בצורה חודשית או דו חודשית, תדאגו לתוכן מתאים מראש, וככה גם תקבלו יותר לייקים, וגם תוכלו לשבת בראש שקט. יש פלפטורמות כמו פייסבוק ווורדפרס בהן אפשר לתזמן את הפוסטים.
אופטימיזציה של העמוד ושל הקבוצה
היכן שאפשר למלא פרטים על העמוד שלכם, מלאו אותם. מיקום, מספר טלפון, ביו והלאה. בנוסף לכך, צריך לדאוג לתמונת פרופיל ותמונת קאבר לעמוד שלכם המראות את אופי העסק שלכם. כמובן שצריך לדאוג להיות פעיל בקבוצות בפייסבוק ואם אפשר, ליצור קבוצה פעילה בפייסבוק. השם של הקבוצה צריך לכלול מילות מפתח שאנשים מחפשים בפייסבוק.
הסטורי תמיד פעיל
הפיצ'ר היחסית חדש של פייסבוק, איסנטגרם ויוטיוב בו מעלים פוסט בפורמט מסוים למשך 24 שעות בלבד צובר תאוצה. המשימה שלנו היא להשתמש בכל הדברים אותם הפיצ'ר הזה נותן לנו – פילטרים שונים, הוספת מוזיקה, מיקום וכך הלאה בשביל שתמיד יהיה סטורי באוויר. אני ממליץ לפרסם פעמיים ביום אבל לא יותר מ-10.
שימוש בפייסבוק כשירות לקוחות ותקשורת פעילה איתם
אם הגולשים משאירים תגובות כדאי להגיב להם. אם אנשים צריכים תמיכה טכנית עם המוצר שלכם הפנו אותם למסנג'ר והסבירו להם שזאת אופציה ליצור איתכם קשר. זה ייתן לעמוד הפייסבוק שלכם תנועה נוספת.
אם החלטתם להשקיע כסף בתפוצת פוסט, לכו על פוסט שעבד טוב
אין סיבה להפיץ פוסטים לא טובים כדי שאולי אנשים יאהבו אותם. כדאי ללכת על פוסטים שעבדו כדי לקבל תמורה מקסימלית על ההשקעה שלכם, במיוחד אם יש לכם תקציב נמוך.
שימוש במנהל המודעות בצורה חכמה
באתר שלי פרסמתי מאות מדריכים של שיווק בפייסבוק. חלקם נוגעים בשילוב בין האתר לבין עמוד הפייסבוק שלכם (ידוע בשם "הטמעת פיקסל"), שיווק ממומן לאנשים שכבר ראו את התוכן שלכם רימרקטינג או אנשים קרובים אליהם ("קהלים דומים"). תזמון הפוסטים בשעות שיהיה חשופות ליותר אנשים והרבה מדריכים אחרים. שימוש נכון במנהל המודעות יחסוך כסף, וימנע ממכם להשתמש בכפתור שיבזבז לכם אותו שנקרא "boost post".
האסטרטגיות הללו יעזרו לכם ליצור תוכן איכותי ולקדם אותו יחסית מהר.
מאת סער ברעם – מומחה שיווק בפייסבוק.
לטיפים נוספים אתם מוזמנים לבקר באתר שלי. יש שם טיפים שיעזרו לכם ליצור נוכחות דיגיטלית חזקה ברשת בחינם, עליי.